Cviky na krčnú chrbticu

Chrbtici a jej pevnosti sa pripisuje veľký význam, pretože je schránkou pre časť centrálnej

nervovej sústavy – miechu. Z nej vychádzajú nervy, ktoré inervujú celý náš organizmus.

Medzi často namáhanú časť patrí krčná chrbtica, pretože stavce sú oproti hrudným

a driekovým podstatne menšie a krk nie je spevnený inými kosťami iba svalmi. Pokiaľ sú

svaly v nerovnováhe, vzniká jedna z najčastejších diagnóz – predsun hlavy sprevádzaný

stuhlosťou šije /tzv. zväčšená cervikálna lordóza /. Tento nepriaznivý a často bolestivý stav

sa dá odstrániť cielenými cvičeniami, pomocou ktorých sa chrbtica uvoľní, natiahnú sa

stuhnuté šijové svaly a posilnia sa svaly na prednej strane krku, aby sme danú oblasť dostaldo rovnováhy.

 

Rotácie / otáčanie / krčnej chrbtice spôsobí jej príjemné uvoľnenie, 5 x na každú stranu

 

 

 

 

 

Natiahnutie m. trapezius a m. levator scapulae zmierni stuhlosť šije, 3 x na každú stranu

/ 10 sekundová výdrž v polohe /

 

 

 

 

Správnu stabilitu krku dosiahneme posilnením hlbokých flexorov krku. Cvik vykonáme 10x

 

 

 

Krčná chrbtica pri každom pohybe bojuje s gravitačnými silami a súčasne nám drží

niekoľko kilogramovú hlavu v rovnováhe. Miecha tejto časti nám zásobuje nervami hlavu

a zmyslové orgány ako i ramená a horné končatiny. Zaslúži si našu starostlivosť 5 minút

denne.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.